Jogurtová dieta

28. may 2013 at 21:33 | Chloe |  ANA, Tattles, Diets, Others

Odborníci už dávno přišli na to, že jogurt je vhodnou potravinou k udržení dobré postavy. Zkuste držet krátkou třídenní jogurtovou kúru a uvidíte, že kila půjdou dolů. :)


Proč právě jogurt?

Na začátku dvacátého století přišli vědci na to, živé bakterie v jogurtu jsou schopny bojovat proti choroboplodným zárodkům, které vznikají zkvašením zbytků potravy ve střevech. To znamená, že jogurt příznivě působí na zažívání a střevní mikroflóru a umožňuje tak pročištění organismu.
Jogurt obsahuje především vápník, který ovlivňuje tukové buňky.
Bílkoviny z jogurtů jsou dobré pro stavbu svalů a napnutí tkání.
Jogurt dodá množství minerálních látek, nejdůležitější jsou vápník, fosfor a fluor.
Vitamíny se starají o krásu pleti, pevnost nehtů a zdraví vlasů.

Který jogurt volit?

Na trhu je celá řada jogurtů, ale pro dietní recepty je nutné volit probiotické jogurty. Tyto jogurty obsahují mléčné bakterie, které se starají o správný průběh trávení v žaludku a střevech. Vytvářejí tam zdravé střevní prostředí, mléčné bakterie aktivují přirozenou obranyschopnost organismu.
Pro dietu jsou nejvhodnější takové jogurty, u kterých kalorická hodnota nepřesáhne 420kJ/100 g.

Kam s jogurtem?
- Jogurt je ideální ve spojení s vlákninou. Zvláště po ránu tělo nastartuje a dodá mu potřebnou energii.
- Do jogurtu přimíchávejte ovesné vločky nebo müsli. Neměli byste si tyto hody dopřávat s cukrem (a jinými sladkými dochucovadly).
- Jogurt obohatíte přidáním ovoce (jahody, jablko) nebo zeleniny.
- Bílý jogurt je ideální k přípravě zeleninových salátů (vhodné jsou ředkvičky a salátové okurky).
- Dochucujte česnekem, bylinkovou solí a pepřem.
- K obědu si můžete upravit např. krůtí maso s jogurtovou omáčkou. Ta se skládá z česneku a nasekaných bylinek.
- Během diety byste měli jíst dostatek čerstvé zeleniny a ovoce, zeleninu můžete také spařit nebo podusit.
- Jako přílohu podávejte těstoviny, rýži nebo celozrnný chleba.
- Zasytí vás i studená ovocná polévka, kdy jogurt smícháte s čerstvým ovocem (maliny, jahody, ostružiny, rybíz..). Čerstvé ovoce můžete nahradit i zavařovaným.
- Nezapomínejte dodržovat pravidelný pitný režim a jídla po malých dávkách rozložit do celého dne.
Vaše tělo se pročistí a vy získáte novou energii.

DODATEK :

Co jsou probiotika?

Probiotika neboli živé kultury jsou pro organismus velmi potřebné bakterie, které detoxikují škodlivé složky trávenin a chrání vaše střeva před rozmnožením patogenních mikroorganismů, které vyvolávají infekci zažívacího traktu.
"Probiotika definujeme jako živé mikroorganismy převážně lidského původu, které působí pozitivně na zdravotní stav hostitele. Vlastnosti a funkce jednotlivých probiotik se liší v závislosti na jejich genetické výbavě."
Pokud váš organismus nebude probiotiky dostatečně zásoben, můžete se snadno shledat s obtížemi s tenkým i tlustým střevem.
Probiotika - vaši spojenci

Každý z nás má v trávicím traktu zhruba půl druhého kila bakterií. Ty pomáhají trávit jídlo, které sníme, rozkládají toxiny, které naše tělo vstřebá a vyrábějí pro nás životně důležité látky.
Náš organismus si často sám nepomůže, proto je potřeba složení střevní mikroflóry uměle regulovat a čas od času ho zásobovat "hodnými" bakteriemi.
Všeobecně jsou probiotika vnímána jako eubioticky působící látky příznivě ovlivňující vývoj střevní mikroflóry, která sehrává důležitou roli při formování imunitního profilu člověka."
Probiotika tak není nutné nasadit pouze v případě, kdy jsme například dlouhodobě brali antibiotika, která nám tělo vyčistila natolik, že nás zbavila kromě všech zlých bakterií také těch hodných. Ideální je umožnit tělu jejich pravidelný přísun.
Víte, že...

- Musíte rychle zkonzumovat otevřený jogurt, jinak ztrácejí bakterie účinnost

Nevím jak vás, ale mě to teda láká :D
 

Be the first one to judge this article.

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement