Hubnutí - desatero

28. may 2013 at 17:38 | Chloe |  ANA, Tattles, Diets, Others


1. Nevynechávejte jídlo
Jste-li zvyklý jíst pětkrát denně, není důvod proč byste měl omezovat hodování jenom na snídani, oběd a večeři. Důležité je však brát zřetel na dostatečný přísun ovoce a vyvarování se tučného. Pokud vyhladovíte, dostanete chuť na nezdravá, tučná jídla, a navíc tím utrpí i fyzická síla.

2. Mějte doma zeleninu
A to třeba i mraženou. Obsahuje stejné množství živin jako čerstvá zelenina, a můžete ji dlouho skladovat. Obsahuje množství užitečných látek, které Vaše tělo potřebuje.

3. Omezte tuky
A pozor i na ty "zdravé". Například olivový olej patří k "povoleným" tukům, ale když ho budete konzumovat ve velkém, kila vám začnou vesele naskakovat.

4. Plánujte si jídelníček
Když se na začátku týdne rozhodnete, co si budete celý týden připravovat k snídani, obědu a večeři a nakoupíte včas všechny ingredience, minimalizujete možnost, že uprostřed týdne budete muset zahánět hlad nezdravým jídlem z fast-foodů.

5. Dopřejte si víno
Samozřejmě v přiměřených dávkách - ideální je sklenička denně, a pokud Vás to neomezí v denní činnosti. Víno totiž obsahuje fytochemikálie, které posilují obranyschopnost. Vědci navíc zjistili, že pokud obden vypijete k obědu nebo k večeři dvě deci vína, snižuje se riziko, že onemocníte srdeční nebo cévní chorobou.

6. Ořechy po ruce
Doma ve spíži, v práci v šuplíku, zkrátka nikde by neměly chybět. Jakmile budete mít na něco chuť, sáhněte po nich místo sladkostí.

7. Steak neškodí
Na tmavém mase byste si sice neměl pochutnávat denně, ale když ho úplně vyškrtnete ze svého jídelníčku, připravíte svoje tělo o přísun důležitých živin. Steak příjemně poškádlí chuťové buňky a navíc nadopuje organismus železem, zinkem a bílkovinami. Doporučuje se dát si ho jednou týdně.

8. Straňte se monotónnímu jídelníčku
Každý den si dávejte na talíř ovoce, zeleninu, maso, mléčné výrobky i uhlohydráty (chléb, těstoviny) a z nich si pak přiměřeně vybírejte, na co máte chuť. Proměnlivá strava zrychluje metabolismus a podporuje hubnutí.

9. Chuti na sladké se nevyhýbejte
Pokud se už druhý den nemůžete zbavit chuti na čokoládu, dopřejte si ji. Přísun energie pak ale adekvátně spotřebujte, nejlépe pohybem.

10. Pravidelně se hýbejte
Toto je nepostradatelná součást každého snažení o úbytek tuků. Běh, rychlá chůze, cvičení, fotbálek či další sporty, jsou nejlepší metodou, jak spálit nashromážděnou energii. Důležitá je pravidelnost a dlouhodobost
 

Be the first one to judge this article.

Comments

1 nicole nicole | Web | 28. may 2013 at 17:41 | React

dost dobrý rady,díky:)

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement